5 Nisan 2015 Pazar

MART AYINDA NELER YAPTIM? :)

Nisan ayının ilk Pazarını temizlik sonrası keyfiyle uğurlarken, Mart ayında hayatıma kattığım güzel şeylerden nasiplenin diye, size önerilerimi sunmak istedim. Mart ciddi anlamda dolu dolu geçti benim için. Çok güzel kitaplar okudum, çok güzel filmler ve tiyatro oyunları izledim.. Barış Bıçakçı'dan "Baharda Yine Geliriz" incecik ama dopdolu bir kitap mesela. Sonra çok sevdiğim yazar Aret Vartanyan'ın "Çırılçıplak Aşk"ı da diğer kitapları gibi harikaydı. Tam olarak aradığım(ız) aşkı anlatmış. Sonra mesleğimle ilgili; Thomas Gordon'un "Etkili Öğretmenlik Eğitimi" kitabını okudum ve çok işlevsel buldum kitabı. Bu ay içinde de, velilerimle paylaşmak adına yazarın "Etkili Anne-Baba Eğitimi" kitabını okuyacağım. Şiir olarak da Haydar Ergülen'in daha önceleri başlayıp da yarım bıraktığım "Nar", Nilgün Marmara'nın "Daktiloya Çekilmiş Şiirler" ve İsmail Kılıçarslan'ın "Amerika Sen Busun"u okudum ve üçü de harika kitaplar türlerinde. Tiyatro oyunlarında; Şehir Tiyatrolarında "Cibali Karakolu" tek kelimeyle şahaneydi! Harika bir müzikaldi, İBB Şehir Tiyatrolarındaki ikinci en beğendiğim oyun oldu. Devlet Tiyatrolarında da "Profesyonel" muhteşemdi! Bir de "Muhteşem Gatsby" izlenmeli Devlet Tiyatrolarında. Oyunculukları çok etkilemese de oyunun genel havası ve dekoru çok iyiydi. Film olarak da "Neşeli Günler", "Cennetin Çocukları", "Kocan Kadar Konuş", "Herşeyin Teorisi" ve "Senden Nefret Etmemin 10 Sebebi" her filmkoliğin izlemesi gereken filmler diye düşünüyorum. "Senden Nefret Etmemin 10 Sebebi"nde başrolde Heath Ledger oynuyor ve müthiş bir oyunculuğu var filmde. Ayrıca çok çok çok sempatik. Film bittikten sonra, "Bu adamın diğer filmlerini de izlemeliyim mutlaka" diyerek filmografisini açtım ve bu kişinin "Kara Şövalye" filmindeki Joker olduğunu, 2008 yılında öldüğünü öğrendim :( O filmi izlemediğim için Joker karakterini kim oynuyor diye hiç düşünmemiştim. Öldüğünü öğrendiğimde içim bir tuhaf oldu.. Kendisini farklı farklı rollerde izlemeyi çok isterdim, bugün de doğum günüymüş.. Çok genç yaşta vefat etmiş, toprağı bol olsun..
Herkese iyi akşamlar, Nisan ayınız çok güzel geçsin inşallah :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder